Skip to main content

Ogólną opinią fotografów i filmowców jest stwierdzenie, że robienie relacji z imprez firmowych jest nudne i niewymagające. Nie zgadzam się z tym. Być może nie każdy lubi fotografować większe grupy ludzi, robić zdjęcia na wykładach czy tworzyć typowo firmowe portrety, ale moim zdaniem to właśnie takie zdjęcia wymagają od fotografa ogromnej kreatywności i spostrzegawczości.

Im mniej do zaoferowania ma nam sceneria, im mniej możemy ingerować w zastane warunki, tym większą uwagę powinniśmy skupić właśnie na ludziach, kadrach, i tym, co możemy zdziałać za pomocą kreatywności i sprzętu. Dobrze jest pokazać osobowość ludzi, których fotografujemy, ich relacje z innymi, a także nastroje, jakie panują w danej firmie. To nie jest łatwe, dlatego fotorelacja z konferencji, czy spotkań w korporacji, wcale nie należy do prostych i trzeba się dobrze przygotować, żeby zrobić to ciekawie i profesjonalnie.

Jak to wygląda w praktyce, opowiadamy poniżej.

Reportaż z konferencji czy szkolenia

Realizujemy zdjęcia i filmy między innymi z imprez firmowych, z różnego rodzaju eventów, konferencji, spotkań, warsztatów, szkoleń, imprez integracyjnych i targów.

Jesteśmy otwarci na potrzeby klienta, dlatego podejmujemy się różnorakich działań tj. krótkiego reportażu, zdjęć biznesowych, stworzymy atelier fotograficzne do kreatywnych portretów, nagramy krótki klip wideo lub poprowadzimy wideo streaming. Im więcej wiemy o firmie, jej celach i pracownikach, tym łatwiej jest nam zrobić fotorelację, która wpisze się w oczekiwania i cele marki.

Naszymi odbiorcami przede wszystkim są korporacje i duże firmy. Rzadziej mniejsze biznesy. Zdarza się, że realizujemy także osoby prywatne (mówcy, coache, psycholodzy, blogerzy, youtuberzy), które potrzebują foto i wideo relacji z prowadzonego przez siebie szkolenia czy wykładu.

Zapraszamy do kontaktu jednakowo bezpośrednio firmy oraz przyjmujemy zlecenia za pośrednictwem wyspecjalizowanych firm eventowych. Jeżeli zlecasz swoje wydarzenie do zorganizowania właśnie takiej firmę eventowej, podpytaj czy współpracuje ona z konkretnymi firmami fotograficznymi, które może polecić. Jeżeli masz upatrzonego swojego fotografa, również warto o tym wspomnieć agencji eventowej.

Co obejmuje podstawowa oferta foto wideo

fotorelacja z wydarzenia:

  • podczas szkolenia: zarówno szkoleniowców, dyrektorów jak i słuchaczy. Często dostajemy prośby o uwzględnienie na zdjęciu konkretnych slajdów z prezentacji, czy skupieniu się na konkretnej osobie, która np. jest gościem całego wydarzenia,
  • w kuluarach, gdzie odbywają się prywatne rozmowy przy kawie, ale które pokazują w pewien sposób atmosferę, jaka panuje w danej firmie,
  • grupowe, w których możemy za pomocą zdjęć pokazać konkretne działy firmy, dyrektorów, a także prywatne przyjaźnie w ramach jednej struktury,
  • imprez integracyjnych wraz z zabawą.

wideo relacja z wydarzenia:

  • reportaż z konferencji, prelegenci, uczestnicy, organizatorzy oraz kulisy
  • wywiady czyli krótkie wypowiedzi przed kamerą
  • konstruujemy materiały indywidualnie dostosowane do potrzeb zarówno uczestników, jak i firm organizujących

Zdarza się, że dana firma nie chce któregoś rodzaju zdjęć na przykład z imprezy wieczornej. Już na samym początku ustalania szczegółów współpracy, warto ustalić wszystkie wymagania i preferencje klienta co do tego, co i kto powinien znaleźć się na fotorelacji.

Jeżeli mamy jakiekolwiek wątpliwości (już podczas wykonywania zlecenia) kto jest kim, warto podpytać o to osobę, z którą dogadywaliśmy szczegóły współpracy. Tak, by nie okazało się, że nie sfotografowaliśmy najważniejszej osoby na spotkaniu, bo wydała nam się mało istotna.

Nie ma co kierować się strojem, aparycją, ani sposobem bycia konkretnych osób, bo często osoby niepozorne są najwyżej postawionymi osobami w danej firmie.

W kuluarach warto starać się być niewidocznym, wtedy zdjęcia będą bardziej naturalne i ukazujące prawdziwych ludzi w ich relacjach.

Robiąc zdjęcia na imprezach wieczornych, warto zrobić zdjęcia na samym początku imprezy, a także dwie godziny później, kiedy na parkiet wejdą nowe osoby, już nieco bardziej ośmielone.

Standardem jest robienie fotorelacji do ustalonej godziny, po to też, by pracownicy danej firmy po wyjściu fotografa i filmowca poczuli się bardziej swobodnie i mogli bez skrępowania integrować się z resztą grupy.

Czym szybciej oddasz gotowe zdjęcia, tym lepiej

Coraz częściej, sporo klientów chce umieszczać zdjęcia w mediach społecznościowych jeszcze tego samego dnia. Niezbędny jest wówczas laptop oraz przenośny lub bezpośrednia wysyłka zdjęć z aparatu. Oczywiście za pomocą komputera jesteśmy w stanie poprawić kadr, kolorystykę i wybrać najlepsze ujęcia, Jeżeli jest zaplanowana przerwa pomiędzy wykładami, wówczas wykorzystuję na selekcję, obróbkę i wysyłkę, kilku zdjęć.

Jeśli zdjęcia mają być gotowe po konferencji, pamiętaj, że są one częścią materiałów marketingowych, a takie starzeją się bardzo szybko. Postaraj się przekazać zdjęcia tak szybko, jak to tylko możliwe. Twój klient to nie para młoda, która będzie delektować się zdjęciami przez całe życie. Fotografie mają znaleźć się w sieci tu i teraz. W związku z tym daj sobie spokój z artystycznymi filtrami, skomplikowanym retuszem, HDR. Klient oczekuje szybkiego, dobrego fotoreportażu.

Dodatkowe usługi w ramach fotorelacji

Oprócz podstawowej fotorelacji jesteśmy otwarci na potrzeby klientów i zdarza się, że dodatkowo zlecane nam są, między innymi:

  • zdjęcia biznesowe pracowników firmy, grupowe lub pojedyncze, które później będą wykorzystane na stronie internetowej. Często wymaga to od nas przygotowania odpowiedniego miejsca i dodatkowego oświetlenia, aby takie zdjęcia wykonać, dlatego prosimy o wcześniejszą informację, że takie zdjęcia będą zamawiane,
  • zdjęcia na ściankach firmowych, w celu między innymi pokazania sponsorów eventu,
  • sesja fotograficzna w stylu vintage. Atelier fotograficzne wyposażone w profesjonalne tekstylne tło typu vintage, 4 lampy błyskowe z kolorowymi filtrami do kreatywnego oświetlenia z dodatkowym oświetleniem tła w postaci firmowego znaku graficznego oraz użyciem dymownicy. Zdjęcia będą miały charakter teatralny w stylu vintage.
  • czasem prowadzimy też mini warsztaty zarówno foto, jak i wideo. W ramach warsztatów uczymy podstaw fotografii, czy filmowania, często po to, by grupy osób mogły jak najlepiej i jak najkreatywniej zrealizować konkursowe zadanie, które im przydzielono. Takie warsztaty to wartość dodana szczególnie dla osób, które zajmują się prowadzeniem strony internetowej czy social mediów danej marki. Inwestując w takie szkolenie, inwestujesz w umiejętności swoich pracowników.

 

Portret biznesowy i fotografia korporacyjna

Warto podpytać czy organizatorzy szykują jakieś specjalne niespodzianki, gry, zabawy, konkursy dla uczestników spotkania. To bardzo ważne, żebyśmy o takich rzeczach byli informowani na bieżąco, by być na posterunku jeszcze przed wszystkimi.

Tylko dzięki dobrej komunikacji fotograf-klient możemy mieć pewność, że niczego ważnego nie ominiemy, a relacja fotograficzna będzie pełna.

Zdjęcia z imprez firmowych nie muszą być nudne!

Zdjęcia firmowe nie muszą, a wręcz nie powinny, być nudne i oklepane. Być może wielu z Was kojarzą się one tak samo: w zamkniętych pomieszczeniach, gdzie grupa pracowników siedzi i słucha w skupieniu wykładowców czy kierowników. Jasne, takie zdjęcia też się pojawiają i wbrew pozorom często są potrzebne. Jednak nie zawsze tak to wygląda.

Coraz częściej pracodawcy decydują się na zabawy integracyjne, organizują ciekawe atrakcje, dzięki którym i zdjęcia nabierają wyjątkowego charakteru i są bardziej dynamiczne.

Nie da się ukryć, że wiele zależy też od podejścia do realizacji i kreatywności fotografa. Na każdym spotkaniu, wydarzeniu zdarza się coś, co warto na zdjęciach uwiecznić. Trzeba mieć tylko oczy szeroko otwarte.

Dlatego nie trzeba zakładać że zdjęcia firmowe mogą być nudne, bo to naprawdę może być ciekawe, stawiające wyzwanie zlecenie, które zarazem stanie się piękną pamiątką dla pracowników i dobrą reklamą dla pracodawcy, jak i samego fotografa.